Frågor & svar (FAQ)

Här finner du svar på de vanligast förekommande frågorna 

 

  • Kan jag beställa en Nishiki direkt på er hemsida?
     ➤ Nej. Nishiki säljs endast via våra auktoriserade återförsäljare. För att hitta en återförsäljare nära dig klicka här.

 

  • Var kan jag köpa en Nishiki?
    ➤ Nishikis cyklar hittar du hos våra cykelhandlare runt om i landet. För att hitta en återförsäljare nära dig klicka här.

 

  • Var hittar jag lagerstatus på en viss cykel/produkt?
    ➤ För aktuell lagerstatus och eventuella leveranstider kontaktas våra återförsäljare

 

  • Vilken storlek passar mig?
    ➤ På respektive cykelmodell på hemsidan finns en generell storleksrekommendation som i de allra flesta fall ger dig svaret. Alla kroppar och smaker är dock olika och känner du dig ändå osäker så rekommenderar vi att du rådfrågar säljaren i din cykelbutik.

 

  • Vilket tillbehörskit passar min cykel?
    ➤ Till flera modeller säljer vi tillbehörspaket (DEL-1016/DEL-1040) och Nishiki originalstöd (DEL-1015). För att se vilket paket som passar vilken cykel finns en tabell här.

 

  • Vilken däcksbredd passar min cykel?
    ➤ Generellt rekommenderar vi den dimension som sitter monterad original. Givetvis går det i de allra flesta fall att byta till en grövre dimension för t ex vinterdäck. För rådgivning kring byte av däckdimension rekommenderar vi att du vänder dig till någon av våra återförsäljare som kan erbjuda lämpliga alternativ utefter dina önskemål.

 

  • Finns det bättringsfärg till min cykel?
    ➤ Nej, tyvärr tillhandahåller vi inte bättringsfärg till våra cyklar. Inte heller ger vi ut färgkoder då de vi använder inte är applicerbara utanför fabriken där vi lackerar våra ramar. Oftast kan man vända sig till en välsorterad biltillbehörsbutik och där hitta lackstift i liknande kulör. 

 

  • Var hittar jag information om min äldre Nishiki?
    ➤ Vi har samlat information om Nishiki-cyklar ända tillbaka till årsmodell 2010 i vårt kollektionsarkiv här på hemsidan.

 

  • Det är fel på min cykel - hur går jag tillväga?
    ➤ Vid fel på din cykel, som du inte kan avhjälpa själv, vänder du dig alltid i första hand till den butik där du köpte cykeln. De har kunskap, information och vanligtvis reservdelar i lager. Detta gäller även vid eventuella garantiärenden - cykeln måste undersökas av butiken som i sin tur meddelar oss sin bedömning.

 

  • Var finner jag information kring återkallelser?
    ➤ Information angående pågående och avslutade återkallelser finner du här.