Rush

Specifikationer

Ram Trippelreducerad aluminiumram 6061-T6 med invändig vajerdragning
Framgaffel Aluminium 6061 T-6, med integrerad gaffelkrona, för skivbroms, 1 1/8"
Färg Slaggsten
Grafikfãrg Svart
Bakväxel Shimano Deore RD-M6100 SGS
Växelreglage Shimano Deore SL-M6100 1x12
Kassett Sunrace CSMZ601 12sp 11-51T
Vevparti Samox AF13 46T Narrow/Wide 170mm
Vevlager FSA TH-BB7420 STSQ, 116mm
Kedja KMC X12, 122 länkar
Frambroms Shimano BL-MT201 hydraulisk skivbroms
Bakbroms Shimano BL-MT201 hydraulisk skivbroms
Styrstam Nishiki aluminium för 31,8mm styre
Styre Nishiki aluminium 31,8mm svart
Styrlager FSA No.23 1 1/8"
Handtag Ergonomiskt, greppvänligt med låsring
Sadel Nishiki hybrid race svart
Sadelstolpe Nishiki aluminium 27,2x350mm svart
Hjul LiTE SL Asymmetric
Hjulstorlek 28in (700)
Däck Panaracer GravelKing SK 40-622
Vikt 10,8kg

Nishiki Rush är en hybrid mellan gravel och racehybrid skapad för den entusiastiska cyklisten. kombinationen skapar en cykel med de bästa terrängfunktionerna hos en gravelcykel med komforten från en racehybrid. Rush är utrustad med breda och robusta däck, starka hydrauliska skivbromsar och en lätt och snabbväxlande växelgrupp.

{{'b2c.Catalog.ProductDetails.Print' | translate}}

Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar och specifikationsändringar

Storleksguide

Handbyggd i Göteborg

Den här cykeln bygger vi i vår verkstad på Hisingen, där vi skruvar ihop alla våra svenskbyggda modeller. Här har vi byggt allt från de mest avancerade tävlingscyklarna till pendlarcyklar att hämta på dagis med. Det vi har lärt oss av att utveckla elitcyklar har smittat av sig på hela sortimentet. Vi väljer ut de bästa kvalitetsdelarna från hela världen och använder all vår erfarenhet för att göra riktigt välbyggda cyklar.

Ram / Gaffel

Den här cykeln är byggd på en lätt aluminumram med trippelreducerade rör. Gaffeln tillverkas med hydroformade ben och är ihålig ända upp mot styrröret, vilket gör den mycket lätt. Växlarnas vajrar dras inuti ramen. Förutom att det blir väldigt snyggt så skyddas de också mot smuts, salt och väta, vilket gör att växlarna fungerar bättre. Vi har utformat bakgaffeln för att minska risken att du slår i fötterna när du trampar och integrerat ett fäste för vårt specialanpassade stöd.

Geometri / Sittställning

På våra hybridcyklar sitter du lätt framåtlutad för att få en sportig känsla och kunna cykla effektivt. Sittställning liknar den på en racer men du sitter inte alls lika extremt utsträckt. Det breda raka styret gör cykeln lättmanövrerad även i tät trafik. Cykelns korta hjulbas och sittpositionen inbjuder till att köra fort och den är riktigt kul att åka på.

Hjul / Däck

Hjulen till våra Nishiki-cyklar bygger vi med förstärkta ekrar och vår egenutvecklade asymmetriska fälg. Fälgens profil gör hjulen starkare genom att jämna ut ekerspänningen mellan höger och vänster sida. Dessutom är fälgens vikt låg. På hjulen monterar vi punkteringsskyddade däck som med rätt däcktryck även skyddar mot vassa föremål och grus, allt för att du ska få så bekymmersfri cykling som möjligt. Håll däcken väl pumpade så står de pall för det mesta och du får en fantastiskt lättrullande cykel som gör dig glad varje gång du trampar iväg.

Vinterdäck

För att du ska kunna använda din city-cykel året runt bör du byta till dubbade däck när frosten kommer. Vi rekommenderar Schwalbe Winter 35x622. Tänk på att ha lite lägre däcktryck om det är isigt, så får dubbarna bättre fäste.