Pro BLT

Specifikationer

Ram Trippelreducerad aluminiumram 6061-T6 med invändig vajerdragning
Framgaffel Aluminium 6061 T-6, med integrerad gaffelkrona, för skivbroms, 1 1/8"
Färg Skogsgrön
Grafikfãrg Vit
Växel 7 inv. Shimano Nexus
Växelreglage Shimano Nexus SL-7S50
Kassett Gates SureFit 24T
Vevparti Gates S150 svart 50T 170mm
Vevlager FSA TH-BB7420 STSQ, 116mm
Kedja Gates CDN-rem 118T
Frambroms Tektro HD-M285 hydraulisk skivbroms, 160mm skiva
Bakbroms Tektro HD-M285 hydraulisk skivbroms, 160mm skiva
Styrstam Nishiki aluminium för 31,8mm styre silver
Styre Nishiki komfort, 15mm rise, silver
Styrlager FSA No.23 1 1/8"
Handtag Ergonomiskt, greppvänligt med låsring
Sadel Nishiki hybrid race brun
Sadelstolpe Nishiki aluminium 27,2x350mm silver
Hjul LiTE SL Asymmetric
Hjulstorlek 28in (700)
Däck Kenda K193 32-622
Vikt 11,4kg

Med remdrift från beprövade Gates är den en fröjd att cykla på. Rem ger en mjuk och ljudlös drivning. Inte heller någon smutsig kedja att tänka på samt överlägsen livslängd. Ramen är hämtad direkt från vår omtyckta Pro SLD och geometrin ger en kvick cykel med mycket körglädje. De tåliga hjulen har asymmetriska fälgar. Givetvis är den också förberedd för all tänkbar pendlarutrustning.

{{'b2c.Catalog.ProductDetails.Print' | translate}}

Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar och specifikationsändringar

Vinterdäck

För att du ska kunna använda din racehybrid året runt bör du byta till dubbade däck när frosten kommer. Vi rekommenderar Schwalbe Winter 30x622. Tänk på att ha lite lägre däcktryck om det är isigt, så får dubbarna bättre fäste.

Storleksguide

Handbyggd i Göteborg

Den här cykeln bygger vi i vår verkstad på Hisingen, där vi skruvar ihop alla våra svenskbyggda modeller. Här har vi byggt allt från de mest avancerade tävlingscyklarna till pendlarcyklar att hämta på dagis med. Det vi har lärt oss av att utveckla elitcyklar har smittat av sig på hela sortimentet. Vi väljer ut de bästa kvalitetsdelarna från hela världen och använder all vår erfarenhet för att göra riktigt välbyggda cyklar.

Ram / Gaffel

Den här cykeln är byggd på en lätt aluminumram med trippelreducerade rör. Gaffeln tillverkas med hydroformade ben och är ihålig ända upp mot styrröret, vilket gör den mycket lätt. Växlarnas vajrar dras inuti ramen. Förutom att det blir väldigt snyggt så skyddas de också mot smuts, salt och väta, vilket gör att växlarna fungerar bättre. Vi har utformat bakgaffeln för att minska risken att du slår i fötterna när du trampar och integrerat ett fäste för vårt specialanpassade stöd.

Geometri / Sittställning

På våra hybridcyklar sitter du lätt framåtlutad för att få en sportig känsla och kunna cykla effektivt. Sittställning liknar den på en racer men du sitter inte alls lika extremt utsträckt. Det breda raka styret gör cykeln lättmanövrerad även i tät trafik. Cykelns korta hjulbas och sittpositionen inbjuder till att köra fort och den är riktigt kul att åka på.

Remdrift

Gates Carbon Belt Drive

Med remdrift från Gates Carbon Drive™ behöver du inte oroa dig för olja och rost. Ren, smidig och stark - Detta är fördelarna med Gates Carbon Drive™-systemet. Den carbonarmerade remmen håller längre än vanliga kedjor, behöver inte smörjas och är praktiskt taget underhållsfri. Säg farväl till underhållkrävande kedjor och ägna din tid till att ha kul på cykeln istället! Gates Carbon Belt Drive är det bästa valet - helt enkelt.

Läs mer om Gates Carbon Belt Drive

Hjul / Däck

Hjulen till våra Nishiki-cyklar bygger vi med förstärkta ekrar och vår egenutvecklade asymmetriska fälg. Fälgens profil gör hjulen starkare genom att jämna ut ekerspänningen mellan höger och vänster sida. Dessutom är fälgens vikt låg. På hjulen monterar vi punkteringsskyddade däck som med rätt däcktryck även skyddar mot vassa föremål och grus, allt för att du ska få så bekymmersfri cykling som möjligt. Håll däcken väl pumpade så står de pall för det mesta och du får en fantastiskt lättrullande cykel som gör dig glad varje gång du trampar iväg.

Smala däck

En cykel med smala däck som på våra racehybrider, upplevs som mer lättcyklad och känns snabbare än en cykel med bredare däck. Så om du prioriterar fartkänsla och effektiv cykling så är det smala däck som gäller, tänk bara på att du kanske får pumpa däcken lite oftare.